NYHET

Vår nya ordförande är laddad för valrörelse!

Hej! Mitt namn är Claes Danell och jag är nyvald ordförande för S i Piteå. Först och främst så vill jag tacka för förtroendet. Att bli vald till AK ordförande är i min bok det finaste uppdraget man kan ha och jag kommer att förvalta ert förtroende efter bästa förmåga. Jag skulle också vilja tacka Putte för två år av bra ledarskap som AKs ordförande. Han har gjort ett fantastiskt jobb att leda oss och ta organisationen genom nya utmaningar som den digitala omställningen under pandemin har ställt. Stort tack!

Claes Danell, ordförande Piteå AK

162 dagar kvar till valet

Det är nu 162 dagar kvar till valet och sossarna i Piteå är i fullgång med valrörelsen för att säkerställa ett fortsatt socialdemokratiskt styre för Piteå kommun. Det är då viktigt att vi är ute och träffar piteborna fram till den 11 sep och pratar om vår politik och visar att det är vi som har dom bästa lösningarna på samhällsutmaningarna. Vill du hjälpa till att sprida vårt budskap? Håll utkik efter dom olika aktiviteterna som vi har planerat och häng med där! En aktivitet som jag skulle vilja slå ett extra slag för är den nationella kampanjen 19 april. Då kommer alla sossar i landet gå ut och prata om vårt nya pensionsförslag. Mer pengar till pensionärerna innehåller förslaget och är klassisk, hederlig S-politik. Om vi alla hjälper till att sprida budskapet så kommer vi också kunna samla rösterna som behövs för att genomföra vår politik.

Var med och påverka vår politik

Ta även chansen som medlem att påverka politiken som vi går till val på i kommunen! Den 12 april kommer partiet hålla en workshop om vårt handlingsprogram. Där hoppas jag att du som medlem kommer och tycker till om programmet innan vi ska klubba igenom det 20 april. Det är viktigt att alla medlemmar som vill ska kunna påverka politiken och sätta riktningen för Socialdemokraterna i Piteå. För mig som ordförande är det en prioritet att medlemskapets värde är högt och att alla medlemmar känner att dom har en röst i vårt parti. Vi är en medlemsstyrd organisation och det ska genomsyra alla våra beslut. Det är så vi skapar den bästa politiken för medborgarna och det är så vi vinner val.

Hoppas ni får en trevlig helg och att vi syns där ute i valarbetet. Mot valseger!

Claes Danell